klik klik

klik klik !

Followers

Isnin, 13 Februari 2012



Ya Allah , tabahkanlah hati hambaMU Ya Allah :'(


♥ Terima Kasih Daun Sirih. Jemput datang blogwalking lagi yee :)♥

"Separuh Jiwaku Pergi"

Kenapa tajuk entry kali ni " Separuh jiwaku pergi"?
Ouh . sangat tacing dan sedih bunyinya . apakan daya..
Mulut kata TIDAK , TAPI hati masih sayang..
Aku insan yang lemah dan tak berdaya.
Kalau lah Allah kata manusia digalakkan bercinta walaupun belum bernikah,aku akan bercinta dengan lelaki bukan muhrim aku sampai akhir hayat.
Kalau lah cinta itu tidak dinodai dengan kelakuan jahat syaitan yang direjam,akulah orang pertama yang menerima cinta itu dalam hidup.
Aku akan cinta LELAKI itu mulai hari ini sampai bila-2 .
TETAPI,Allah tidak mengizinkan cinta sesama manusia yang tiada ikatan yang sah iaitu suami isteri.
Kalau bercinta selepas nikah itu,HALAL dan mendapat pahala.
Siapa yang tak nak kejar pahala Allah itu? Amatlah rugi kalau kita tak kejar..kan?
Disebabkan itulah,aku memutuskan untuk bersendirian sehingga lah aku benar-2 ingin dinikahi oleh bakal suami aku kelak. InsyaAllah . Amin.
Tapi,siapakah lelaki yang bertuah itu ? Layakkah aku untuk mengetahui dan menetapkannya ?
Tidak , Allah yang akan tentukan segala-galanya.
Persoalan nya, baikkah bakal jodoh kita tu ? Burukkah dia? MasyaAllah..
Hanya tuhan yang tahu. Kita kene terima setiap apa yang Allah dah rencanakan.
Jika kita mahukan seseorang yang soleh,kite kene jadi solehah dulu.
Jika kita mahukan seseorang yang solehah,kite kene jadi soleh dulu.
Adilkan Allah ? Subhanallah . Allah Maha Besar.
Jadi, tak perlu kite fikir siapa jodoh kita.
Allah akan tentukan segalanya..
Usah terlalu berkejar untuk mencari jodoh.
Allah dah tetapkan segalanya.. Usaha mesti ada walaupun jodoh itu datang sendiri.
Yang menjadi tanda tanya... mengapa " separuh jiwaku pergi"?
Jawapan : Allah sayang kan aku . Allah tidak mahu aku leka mencitai manusia melebihi DIA.
Senang cerita.. IM SINGLE BUT NOT AVAILABLE. HeHe ^_^
Wallaua'lam :)


♥ Terima Kasih Daun Sirih. Jemput datang blogwalking lagi yee :)♥

WALL SAYA :)

e'eh , ape ni ? menarik !!